Wednesday, January 16, 2013

Morning Sickness Europe Time

It's been quite a while since I last update here.
So far my journey has been awesome.

Ok la tipu..
Not that awesome..
Hahaha..

I feel nauseous MOST of the time now..
Since this baby was made in Paris (I think. If not Paris it would be Venice kot. Tengok la esok dia kuar rupa org French ke rupa org Italy. Hahahha.. Gurau tu gurau :P)

I used to only get morning sickness in the evening..
So i jokingly told husband.. Must be because the baby's made in Europe.. so it follows Europe time..
Hahahha..

Tapi sekarang morning sickness dah ikut Malaysian time, Europe time plus American time pon skali agak nye.. Huhuhu..
Most of the time I will be green trying to hold back the feeling to barf..
As at date, I only actually muntah 4 kali jek (which felt like 4 times too much. Huhu)

I'm almost in my 10 weeks now.. Kalau ikut kiraan first day period.. nak masuk 11 weeks dah alhamdulillah..
I'm gonna share our good news with you soon okay..
Sekarang pon most of my family members, goodfriends and officemates dah tau..
Sebab kan MC lama sgt kan..

This week I'm still on mc..
Tapi hari ni jek kot I utilise.
Dun wanna push my luck too much so I'm making sure I had enough rest..

No more spotting episode so far.. Which is good..
And the fact that I'm having frequent morning sickness is good too.. It's a sign the baby's fine..

Aside from the anticipated morning sickness..
I am soooooo hormonal right now..

Aku nih dah mmg cembeng to begin with..
Tapi nih mmg cembeng kuasa tiga okay..

Tengok citer sedey sikit dah dah melalak2 mcm kan aku yg berlakon..
Tengok citer terlampau happy sampai aku terharu pon aku melalak jugak..
Tengok citer bersemangat mcm org menang contest ke ape ke aku meleleh air mata jugak..
Kah kah kah..
Leman is having a field day menjadikkan aku bahan gelak.. Cis..

Other than that it's fun being pregnant..
Perut aku 10 minggu sama macam perut 2 officemates aku mase diorang pregnant 4 bulan..
Demmm.. Ye la kan.. Sebelom pregnant pon aku mmg dah mcm org pregnant 2 bulan so what do i expect kan.. hahahhaha.. Tak lama lagik baju2 keja aku tak muat la.. Sekarang pon seluar keja dah sendat.. Kalau pakai baju kurung pon dah takleh nak zip kain sampai atas.. hahhaha..

As long as my baby's healthy, I'm good..
Our journey is still so far..
Please pray for us ya.
:)




No comments:

Post a Comment